« Home | yahudiymiymiş » | iktibas [zeynebim] » | bir sms » | ali usta'ma ve promethe.'ye » | tehlikeeee » | ooh mambo italyano » | kopunca kayış » | ilan-ı aşk » | başsağlığı..... » | iktibas [farukyucel] »

hadi anlat bakalım

ben vals yapmayı severim. hiç yapmadım. vals müziklerini çok severim. sympathique en sevdiğim dans müziklerinden biridir. dün haberleri izlerken, devlet başkanı olduğumda eğitim hayatına dair vereceğim ilk emri düşündüm. ilköğretim okullarında halk oyunu dersleri koyulmasını isteyeceğimi anladım. çayda çıra oynayan çocukları izlemek hoşuma gider. atabarı, erzurum barı ve kafkas dansları. güneydoğu anadoluda mardin oyunlarını beğenirim. dans etmeyi severim ben. meiko kaji. severim. Urami Bushiisimli şarkısını dinliyorum. üzerine türkçe sözler yazıyorum. çok arabesk olmuyor. az arabesk olunca sevmiyorum. müslüm gürses güzel. mustafa cıdık. dershanede geometri derslerimize girerdi. eksen mecidiyeköy. tarık tufan felsefeye girerdi. cıdık hoca uçak mühendisi, tarık hoca felsefeci entel. ikiside müslüm dinlerdi. ikiside beşiktaşlıydı. meiko kaji kendi dilinde güzel, üzerine ben türkçe söz yazınca bayağı arabesk. meiko kaji sek güzel, votka sek güzel, çay şekersiz güzel. orta anadolu müziği. yani bozlak. neşet ertaştan dinler herkes. ben mehmet erenleri severim. aksaray orta anadolunun güzel bir şehridir. kaybolmazsınız. gezer gezer aynı yere çıkarsınız. 40 kızlara çıkamadım ben. oysa orda sabaha kadar çalıp söyleyecektik. severim ben bozlak dinlemeyi. misal Gönül ne gezersin seyran yerindegönül ne gezersin seyran yerinde. ahh alemde herşeyinde var olmayınca. olura olmazada sırrını çözme. iki başlı muhib yar olmayınca. şah hatayi deyişi bu. şah hatayide severim. neşeli türküler pek neşeli, diğerleri pek ağlak. bozlak işte. uzun uzuuun söylemek dinlemek lazım. isyan etmedim hiç desem yalan olur. pişman değilim desem daha büyük yalan. dertliyim dediğim zamanlar zevklendiğim çok zamanlar olmuştur. bu halide sevdim. zaman oluyor ki. zaman olmuyor aslında. imkansız zaman alır diye bir MGV sözü vardı ben lisedeyken. zoru başarırız. imkansız zaman alır. kaşı gözü değilde nazı bizi öldüren kızlar vardı o zaman. zoru başarırız derdik. kim bilecek dediğimiz her şey biliniyordu ama. kim görecek dedikçe hep birileri bizi izliyor oluyordu. artık imkansız zaman almıyor. imkansızla artık işim olmuyor. sağlıklı insanların olmadığı yerde bizim hasta dediklerimiz normal olacaksa eğer hastahanelere doktor girmesin diyorum. azınlık olan anormal diye nitelenmiyormu. hastalık çoğalırsa sağlıklı insanları hasta etmek için uğraşanlara doktor diyeceğiz. ama şimdi doktor demek sağlık demek. hastayı hasta yapan doktorun varlığı değil mi. o zaman bir felsefi düşünce geliştirelim. hastalığı yok etmenin yolu mikroplarla savaş değil doktorlarla savaştır diyelim. el hak tanrı yoksa kullukta yoktur. madem Allah var, biz o yüzden kuluz. kul olmak istemeyen reddediyor mutlak varlığı. dahası da var. onuda felsefeciler çözsün. olduğun yerde dur. beni yoruyorsun. çök. aşk üzerine yazılan bütün şarkılar salak şarkılardır. bilhassa düş sokağı sakinleri. seni tanımayan yok bu şehirde hariç. bir durumu anlatıyor. seni herkes tanıyor diyor. herkes. salaş meyhanedeki yorgoyu ben de tanımak isterdim. kır kahvesindeki süleyman abiyide. batakhanedeki mineyide. yorum yapmayı sevmiyorum. böyle şarkılar dinlemeyide sevmiyorum. fairuz derin bulut dinlemeyi seviyorum şimdi. kundante. saçma sözleri var. anlamı yok. çok seviyorum. karajda konstan trintante. haygara koşagas trintante. ziborkarşinzan hondrante. zaygara koşagas konstante. paraje kostara hundantre. lambaya püf de dedikçe barış manço. onu daha çok seviyorum. böyle sözleri olan şarkılar dinlemek istiyorum. yada mfö. day dahi ya hum. nurunda nurunda nurunda nurunda. hiya hiya. ha bu ya da feste sebaha. ha bu ya da feste sebaha. dasdisdos. sude sude su. bu şarkılar ne demek istiyor. her şey aslında anlamsız. sen. ben. ben sana ne düşünmen gerektiğini söylemiyorum demek. sen ne anlıyorsan doğrusu o demek. saçma şarkıları daha çok seviyorum. ne dediğini anlamadığım yabancı şarkılarıda bu yüzden. francis goya dinlediniz mi hiç? balade pour adeline mesela. ne kadar duru bir müzik. sleepy shores ile kendinizi yeşil, yemyeşil kırlarda uzanmış herhangi bir şey yaparken hayal edebilirsiniz. feridun düzağaç dinlemeyi mi tercih edersiniz. seçim sizin efendim. güne açan çiçekler gibi, yalan yalan diye mırıldanmak da güzeldir değil mi? ehe okan bayülgen, işte yala yala diye bağıran kızlar bunlar dediğinde ne kadar gülmüştüm. saygı duyulmayan bir iş yapmak ne kadar kötü değil mi, hele ki benim gibileri katıla katıla gülüyorsa. bazen bazı insanları çok anlamsız nedenlerden dolayı benimsiyorum. sevmekten öte bir duygu bu. mesela cem yılmaz. ben bu adamı benimsiyorum. ufak komşu çocuğu gibi kollayasım geliyor. ne yaptığı işler, reklam filmleri, gösterileri felan hiç biri umrumda değil. sevmem, benimsemem bu yüzden değil. sadri alışık. ömer karaoğlu. sesi çok güzel. söyledikleride. onu dinleyerek büyüdüm. sezen aksu en büyük kim derken ben kuşlar, sizin kadar hür olmaktı hayalim. güneşin doğduğu yerden güneşle birlikte doğmak. kaf dağının arkasında bir zümrüd-ü anka olmak. kanat açmak gökyüzüne. sevdaların ülkesine. kuşlar. diye mırıldanırdım. bir gece izmir bergamaya yla çıktığımızda otobüste sabaha kadar azadeyi kimbilir kaç kere dinlemişliğim vardır. ama bunlardan dolayı sevmedim. sevdiğim için bunları dinledim. benimsediğim için. babam. mesela blog yazan bir çocuk var. özgür. onuda seviyorum. hiç tanımam etmem. aşık değilim. güzel kız arkadaşlarıyla tanıştırır mı acaba diye düşünmüşüğüm yoktur. yok dediğim herşey belkide vardır. bilmiyorum. o çocuğuda benimsiyorum. sait faik. hilmi yavuzu hiç okumazdım. ona karşı bir önyargım bile vardı. kardeşim talebelerinden birisi olduğu için değil. süper şiirleri olduğunu düşünmüyorum zaten. çok karizmatik olduğunuda düşünmüyorum. etrafında olmadım hiç. gazetelere çıkmak derdim yok. ahmet hamdi tanpınar. vs vs vs yine yeşillendi aman germir bağları heey. bakarım erimez erimez dağların karı heey. bergüzar yollamışta amman ellerin yari heey. saçını boynuma boynuma dolar ağlarım heey. verseler yarimi yanıma güler oynarım heeey.